vrijdag 6 juni 2014

Op de bus I

Voor de ik-weet-niet-hoeveelste keer mag ik mijn gat, of laat ik het minder boertig verwoorden: mijn achterwerk, placeren op een zitplaats ín de bus. Dé Lijnbus. Vandaag is het vrijdag en dus de laatste schooldag slash werkdag van de week - tenzij je verple(e)g(st)er bent of je werkt in een winkel, dan mag je lekker nog een dag of gewoon 't ganse weekend je kloten afdraaien. Op een vrijdag verwacht je de bussen veel drukker aangezien mensen van op internaat ook richting thuis mogen gaan samen met hun stomme koffers die meer dan de helft van de zitplaatsen innemen. Gelukkig was dat vandaag niet het geval en zat ik enkel op de bus met de bond van de gepensioneerden en mijn kersverse doos Lego. Jap, Lego. Ik geef eerlijk toe dat ik deze kocht voor mezelf en niet voor een onbestaand kleiner broertje of neefje. Star Wars Lego, nee dat is het nu net niet. Wel is het de nieuwe reeks Architecture. De leerkracht architectuur legde ons (ik en 5 klasgenoten) op een opdracht te maken over een gekende architect en dus koos ik ervoor om een woning, ontworpen door hem, Ludwig Mies van der Rohe, gewoon in doos te kopen, Daardoor is er toch nog één opdracht die niet oer-fokking-saai is. Begrijp me niet verkeerd, architectuur is ondanks mijn haat voor het vak, waar we A4 bladen versnijden om boompjes te vormen, zelf een passie.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen